10. državno prvenstvo v jadralnem letenju - standardni in odprti razred
Matkopuszta 11. - 25. avgust 2001
 

 



Prvi trije v odprtem razredu:
1.Igor Kolarič - AK Ptuj
2.Erazem Polutnik - AKC
3.Boštjan Pristavec - ALC


Prvi trije v standardnem razredu:
1.Andrej KOLAR - ALC
2.Marko Lepetič - AKC
3.Uroš Štuklek - AKC




Za Ukata

PETEK, 24. avgust 2001

Prišel je zadnji tekmovalni dan in vrhovni nas je osrečil z "RUN" disciplino. Rezultati so znani, imamo zmagovalce 10. državnega prvenstva (Ciko (A9) v standardnem in Igor (SI) v odprtem razredu). V devetih tekmovalnih dneh smo vsi tekmovalci skupaj preleteli 2.5 krat okrog sveta po ekvatorju (106526km) in preždeli približno 1200ur v zraku. 10. državno prvenstvo se je končalo brez kakšne hujše tragedije (zlomili smo eno podvoze na DG-ju, razbili karter in ukradli so nam enega VW-ja). Jutri je še uradni zaključek, potem pa domov.


ČETRTEK, 23. avgust 2001

No danes zjutraj smo Celjani po hudi noči najprej pospravili vse kar smo razmetali.... Tudi piknik plac z vso pripadajočo površino.. Spet se ni nič letelo, ker so bile napovedane nevihte. Le te so nam zagrozile okoli 18:00 ure. Celjani smo danes dobili obisk: upravnik in sekretar AK Celje. Madžari so nam danes pripravili povratni piknik.... ribji piknik... nekakšni ocvrti somi, ki so jih nalovili lepotci Marinko, Szabo, Bert ter Bošt in mnogo Madžarov so nalovili 20 kg rib. Sedajle me je Kača razveselila z ....., da lažje preživim tole anarhijo v bungalovu. Erazem je demoliral še dve postelji...., še se bomo smejali, ko bosta moja dva cimera padela z posteljo vred. Pa še žensk nea bo zraven... kot običajno:-) Spet se obeta fešta v bungalovu št. 3, prisotnih bo min. 17 ljudi. Sledi vremenska napoved za Madjarsko: mocne nevihte z obilico dezja se bodo razsirile nad celo drzavo. Zaradi padavin bo zelo oviran letalski promet. Vsem turistom priporocamo povratek v domovino.



Brez njih ne bi šlo


Po pikniku pa čiščenje

SREDA, 22. avgust 2001

Vrhovni in Madžari so odpovedali task, nekateri so se sli laširanje discusa, Celjani pa smo v imenu vseh Slovencev priredili fešto s celjsko tonko. Pred samim pričetkom nas je pri kuhanju zajela najhujša nevihta tega stoletja na Madžarskem- Cel Celjski tabor z pomočniki iz drugih aeroklubov je trepetal v strahu pred nenadejanim skokom z senčniki. Po hudi nevihti (hkrati smo skuhali tonko ter preganjali morebitni prehlad s paljenko) se je prava fešta šele začela. Celjski tabor je kot zmeraj poskrbel za pravo dogajanje....... Plesi, petje, prerivanje itd..... Končali smo okoli 23:00 ure zvečer, razen nekaterih vztrajnih, ki so pridirjali okoli 3:00 zjutraj. No danes smo doživeli kar nekaj strahot, Erazmu skarjšali nekaj dni življenja (pri spravljanu trupla v posteljo je zlomil podvozje postelje, na žalost mu je spodrsnilo 2 x zato je zlomil še cimrovo posteljo). Skratka Madžari so lahko ugotovili za kašno fešto smo Slovenci (samo nemočno so nas gledali ter se čudili naši vztrajnosti...) No novica je še ta: Sajovic še vztraja pri Judith (menda bosta s Štuklekom skupaj potovala na oiske v Budimpešto).. Jutri pa čaka pospravljanje prizorišča piknika ter bungalova....




Skoraj bi nas odpihnilo (veter 80kmh)


Vendar tonka je uspela

TOREK, 21. avgust 2001

Danes je prvi deževen dan na tekmah. Zjutraj smo imeli vajo "KDO BO PRVI POSPRAVIL LETALO V VOZ". Prestrašila nas je nevihta, ki je na koncu šla mimo. Vsak je izbral svojo disciplino. Nekateri so šli na izlet v Szeged, drugi v toplice, ostali pa smo si ogledali Željkotove dia posnetke iz tekem in potovanja po Avstraliji in Indoneziji. Za popoldan nam Ciko obljublja diase iz potovanja po Mehiki.
Zvečer so se po različnih aktivnostih zbrali tekmovalci in pomočniki pred celjskim bungalovom, kjer je ekipa SEE YOU spekla palačinke za vse prisotne. Malce smo zalivali, ravnokar pa se pričenja (če bo le šlo) tekma v formuli. Ej je računalnikov pri Celjanih. Dečki tekmujejo.... Kovači je že rahlo napet in upa na zmago (vsaj pri igricah, čeprav raztura že letenje) Sedaj gremo še pomočniki na tekmo namiznega nogometa, vsi pa bomo lahko malce zalivali, ker za jutri Madžari ne napovedujejo spremembe vremena (še en neletalski dan) Sedaj se je treba umakniti ker se začenja tekma, prvi tekmovalni par sta Ciko in Elza... Rezultati še sledijo...



Medtem ko drugi pospravljajo, se VV pripravlja za start


Erazem, specialist za palačinke.

PONEDELJEK, 20. avgust 2001

Današnja disciplina je malce krajša, ampak to zaradi napovedanih neviht v zgodnjem popoldnevu. Po dvo urnem čakanju na štartu smo naše končno poštartali v zrak. Vroče je ko pjes, dečki pa letijo task B. Oba razreda imata za odleteti nekaj čez 200 km. Menda bomo zvečer kuhali celjski golaž, njam.... pa kakšno pivce popili na 500 km prelete. Ker smo prebrali forum smo se odločili, da vam bomo vsak dan predstavili osebe ter dogajanja v posameznem bungalovu: Dolenjski dečki prebivajo skupaj z Mureki in Primorci v sosednjem apartmaju. So zelo tihi in pridni dečki, Dolejnci povzročajo največ hrupa kadar poslušajo celjske dečke na njihici frekvenci. Mureki imajo radi njive ter se zato skoraj vsak dan peljejo na ogled le teh. Primorci pa po starem...... Več o zasedbi v apartmaju št. 4 pove slika..... No dan se ni končal s piknikom, ker je tu danes državni praznik in nismo mogli kupit sestavin za tonko. Menda bo jutri... če ne bo letalski dan. Bomo imeli čas naseckati vso zelenjavo..... No vreme ni bilo naklonjeno odprti disciplini saj je disciplino obletel samo Igor Kolarič, Erazem pa je prvič sedel na njivi z nimbusom....



V dolenjskem taboru


Dolenc

NEDELJA, 19. avgust 2001

Sedmi tekmovalni dan so dobro odleteli Štajerci. Kovači je danes noro odletel disciplino ter zasedel odlično drugo mesto. Prehitel ga je samo Željko pa še Schumacher v Budimpešti. Videli so tudi Balaton. Vsi presrečni norijo da so ga videli, ampak baje so bili previsoko in niso imeli priložnosti ogleda nemških in madžarskih turistk. Pobi pravijo da je Bog (Rode ima gozd, gozdovi so dali Rodetovo dviganje), menda jim je rešil življenje ter jim dal 2 m/s do 2500 m. Torej pribrzeli so domov ter čakali na zakasnele Madžare, le teh pa danes od nikoder. Ljubljanski Maks ima pa še kar naprej probleme z logerjem in preklinja LXN..... Z dirko sta prenehala dva tekmovalca: Marjan Medič je odšel domov ter odpeljal s sabo poleg svojega tudi Luigijevega pomočnika Sergeja (posledica je padec prometa v letališkem kafiču ter zaloge piva), en izmed Madžarov pa je glihal podvozje na Lajoševem letališču (ampak jutri bo že bolje). Pomočniki smo bili zopet presenečeni ker so naši tekmovalci tako dobri in so nam prihranili muke potepanja po prašnih njivah. Le Nina je trpela ker se je po včerajšnjem odličnem rezultatu zopet odpeljala na teren po moža. Pa še pomočnik PJ ima vsak dan pogled na dekline ob cestah - tekmovalec mu menda ne da denarja za obisk. Sedaj je prisel na cenzuro vrhovni vendar je brez prelepih modrih naočnikov slep zato se opravičujemo za morebitne slovnične napake. Lahko noč iz Matkopuszte pa lep naslednji teden!!!!!


Konkurenca gleda SI-ja


Tudi Sajo je popustil



Niso samo Madžarice "nadarjene"

SOBOTA, 18. avgust 2001

Šesti tekmovalni dan. Vrhovni so se izpolnile želje, ubožce je pri 33 stop. C poslal na disciplini 512,3 km za standardni razred ter 513,4 km za odprti razred. Dečki so pomočnike že navigirali proti najdlje oddaljeni obratni točki. Sedaj pomočniki čakamo ob bazenu na kakršnikoli klic po radijski postaji ali GSM-u. V celjskem taboru nas je vsak dan več. Sedaj smo že skoraj 3 pomočniki na tekmovalca. V strahu spimo in upamo, da se nam bungalov ne zruši nad glavo. Vrhovni je vseeno malce zamočil, pri Celjanih je zopet zatajila tehnika mojstru Kovaču, pa še Črtu so neizmerno všeč madžarske njive. Jutri bo verjetno sledil piknik za novo narejene 500 km prelete (en Celjan, trije Ljubljančani, dva Mureka, pa še vojak Željko, dva Ptujčana, en Dolejnc...), zato jutri verjetno sledi piknik. Drugače si je naš zaprisežen samec Celjan Sajo našel madžarsko prijateljico, na srečo ima le ta še sestro za našega Alija. Večer v vasi je bolj miren, ker so pomočniki posejani po vseh njivah okoli Matkopuzste.


Nostalgija




PETEK, 17.8.2001

Peti tekmovalni dan. Vrhovni zadal za standardni razred zadal 386,5 km za odprti razred pa 421,7 km. Po klavrnem in oblačnem (pokrito 8/8) jutru je vreme izbruhnilo po 12 uri. Izkazalo se je da je vrhovni danes zadel disciplini. Discipline nista obletela le dva tekmovalca. Drugače tu ni nič novega, vsak dan je bolj vroče in se nam manj da. Kot vsak večer so se tekmovalci po letenju ohlajali v bazenu. Za jutri napovedujejo 500 km, zato so tekmovalci pohiteli na večerjo ter nato na spanje.


Mojster Kovač navija za disciplino proti Budimpešti



ČETRTEK 16.8.2001

4. tekmovalni dan. Vrhovni kljub trditvi madžarov , da je vreme za Balaton ni popustil ampak nagnal dečke v zrak. Pomočniki smo se zopet najprej sprehajali po žgočem soncu nato pa uživali ob in v bazenu. Slike še sledijo. Izgleda, da so se tekmovalci že vsaj malo utrudili (Željko je kolesaril celih 20 m po golf travici ter nato prespal urco na travci pod krilom) Drugače v Matkopuzsti vse po starem, nivo vode v bazenu padel za 20 cm. Sedaj se vsi odpravljamo na večerjo (ločeno ženske in moške zasedbe), mojster Erazem pa si pripravlja solato (menda brez kisa:)).


Gospodične gredo v mesto

SREDA 15.8.2001

Tretji tekmovalni dan. Po bolj lenem jutru (pomočniki smo imeli včeraj spoznavni večer:-) ter obljubljeni disciplini 500 km je vrhovni le popustil ter podal tekmovalcem disciplini za standardni razred v dolžini med točkami Matkopuszta-Csavolyt-Oroshaza-Csavolyt-Disco-Line13 Za boljše razpoloženje smo pomočniki zvozili letala na drugo stran steze. Odprti razred je dirjal med točkami Carda-Csavolyt-Csorvas-Csavolyt-Disco-Line13. Tekmovalci so povedali, da je bilo vreme noro, dviganja ostra, pa se zadnja točka disco jim je bila všeč. Na tleh je bilo mirno, malce smo kvarili izgled vode v bazenu ter napeto čakali vsak svojega tekmovalca. Po pristanku Cikota in Čerina smo še kar nekaj časa čakali in le dočakali.... letala standardnega razreda, pa še madžarov ni bilo med najhitrejšimi. Sledilo je hlajenje v bazenu, kjer je Kovači vrnil padec (Urša se je odpravila na predpranje v zeleno vodo s klorom) Sedaj sledi večerja, potem pa še mogoče kakšno pivce; vrhovni pa že računa rezultate ter čaka še na preostale logerje letal, ki so pristala okoli po madžarskih njivah.


Gneča v zraku


Ponedeljkov golaž

TOREK 14.8.2001

Po težkem vstajanju ob 7 uri ter napornem tankanju vode v rezervoarje je vrhovni sklical brifing. Prvo daljšo diciplino je Roki odpovedal ker so se mu nad glavo zapeljali visoki oblaki. Tik pred poletanjem ob 12 uri je iz pisarne privihral z novim taski ter razveselil tekmovalce in predvsem pomočnike. Pomočniki danes nismo imeli posebnega dela ampak smo analizirali vodo v bazenu, nastavljali sončku ter zopet igrali tarok. (pomočnice pa smo zapravljale v trgovinah v Kecskemetu) Drugi tekmovalni dan je disciplino v standardnem razredu v dolžini 253 km (poligon Matkopuzsta - Khnmajsa - Baja - Matkopuzsta) obletelo 16 tekmovalcev. V odprtem razredu se je 13 tekmovalcev prebijalo med mnogo točkami v razdalji 308 km. Slovenci so v celoti premagali uletene domačine. Ker so piloti hitro obleteli disciplino so se zbrali na bazenu, kjer je imel Mojster Kovači zopet smolo, pri sprehodu okoli bazena mu je spodrsnilo tako, da je opral oblačila kar v kloru v bazenu. Pri spodrsu so mu pomagali Leščani. Ura je 22:00 v kampu vse mirno, mladina spi, mojstri pa uživajo ter ga žurajo v kafičih z sumljivim poreklom:-)

Črt s svojim projektilom


SI se pripravlja


CC poln vode
PONEDELJEK 13.8.2001

Po uradni otvoritvi 10. državnega prvenstva v jadralnem leteju v odprtem in standardnem razredu ter Odprtega prvenstva Matko 2001 pozdravu podžupana mesta Kesckemet je potekal prvi brifing. Vrhovni je za prvi tekmovalni dan zadal naslednji disciplini: 25 tekmovalcev v standardnem razredu je obletlo 328,9 km med točkami Matkopuzsta - Kiskunmajsa - Fuzesgyarmat - Kiskunmajsa - Matkopuzsta 16 tekmovalcev je preletelo razdaljo 370,2 km med točksmi Matkopuzsta - Kistelek - Berretyoujfalu - Kistelek - Matkopuzsta. Skupno 41 jadralnih letal je v madžarsko nebo povleklo 6 vlečnih letal v času 1 uri Najbolj utrujen med čakanjem na poletanje je bil Švejk (len Berčičev pes pod AT) Naloge ni obletelo kar nekaj tekmovalcev, prvi in najdlje je pristal Kovači iz AK Celje (tehnična okvara - odtrgala se mu je "gas zajla"). Na srečo je našel domačine, ki so pričakali njegovega pomočnika z vozom daleč od letal z transparentom Matej mi smo naši. Kovaču je zopet pomagalo znanje nemščine. Zvečer so nas domačini pogostili s pikantnim golažem in pivom. Rešili so nas propada ..... Prvi dan je bil vsekakor naporen tako za tekmovalce kot za pomočnike.

Iz krogov blizu Vrhovnega, so bili v

standardnem razredu:

1. Boris Žorž (ALC Lesce)90km/h
2. Andrej Kolar (ALC Lesce) 85km/h
3. Uroš Štuklek (AK Celje) 85km/h

Odprti razred:

1. Igor kolarič (AK Ptuj) 105km/h
2. Boštjan Pristavec (ALC Lesce) 100km/h
3. Erazem Polutnik (AK Celje) 99km/h




Vrhovni


Otvoritev


Na brifingu


Padec pri poletanju - tudi to se zgodi.
NEDELJA 12.8.2001

Danes je jadrala se Kaca, da je pokazala kako se zadevi streže. Vrhovni sodnik Roki se je že izživljal nad tekmovalci. Zadal jim je 206 km dolgo disciplino med naslednjimi točkami Matkoposzta - Dunaujvaros - Janoshalma - Matkopuzsta. Trening je uspel, izvenletališko je pristal le en tekmovalec. Vzdušje v olimpijski vasi je pred prvim tekmovalnim dnevom hudo nabrušeno. Samo pred bungalovom ljubljančanov lepo diši po pečenju vsi ostali pa si v neprodušno zaprtih bungalovih izmenjujejo podatke o vseh možnih dviganjih vprelepi ravni deželi. Ker so nam Madžari pripravili samo tri cevi za tankanje vode, tekmovalci postavljajo šotore kar pred njimi. Hudo naporno ........ Samo da teče pa čeprav rjave barve:-) Jutri v planu: od 400 do 500 km vsaj tako smo slišali od vrhovnega.... Po kvalifikacijah je bil na pole position v standardnem razredu za jutrišnji prvi tekmovalni dan izžreban Janez Podpadec, v odprtem razredu pa Igor Kolarič.


Pripravljenje letal


Kakšno vreme?
SOBOTA 11.08.2001

Prvi dan uradnega treninga, zaradi prehoda hladne fronte ni letenja. V Matkopusto je prispela že večina tekmovalnih ekip. Po telefonskem usmerjanju so vsi našli pot po mivkasti ter razpadajoči cesti do lepo urejenega letališča. Vrhovni se je že malo uredil, brifing ob 11h. Pretežno veliko papirologije, da se oblasti zadovljne in tudi pretežno oblačno vreme s zimskimi temperaturami. Zele spodbudna novica na brifingu je, da bo vreme v ponedeljek zelo uredu in bomo tako pričeli tekmovanje z disciplino okoli 400km.


Polnjenje baterij, preden se začne zares.
PETEK, 10.08.2001

Lepo pozdravljeni iz Matkopuszte, kjer prav nič ni pusto oziroma dolgočasno. Bungalovi se že počasi polnijo. Prispela je skoraj celotna celjska ekipa, potem so tu že ljubljančani, malo leščanov in še slovenjgradčani, ki pa so žal prišli samo na akcijo preletov. Večino ostalih pa pričakujemo zvečer. Zvečer pričakujemo tudi prihod hladne fronte z vetrom preko 70km/h in oblico nevihtnih oblakov. Drugače pa je neznosno vroče. Brifing je ob 11:30, če se temu sploh lahko reče brifing. Vrhovni se še namreč malce lovi. Prva letala vzletijo ob 13:30 v modro nebo. Med bolj zanimivimi vzleti je vzlet celjskega Nimbusa CC polnega vode za Turbo Čmelakom. Ko Ali spusti krilo (pa ni ravno Johnson), je letalo že skoraj v zraku. Prvi oblaki se delajo na Tisi, kjer so baze na 2100m. Večina pilotv, ki leti ta dan se odpravi proti Szegedu in naprej ob romunski meji. Popoldan vsi mrzlično razstavljajo letalo, da bi lahko preživeli "mirno" noč v kakšnem mestnem disku. Piloti prihajajo.


CC poln vode.


Nimbus 3, 750kg, 600HP, 100m pa je v zraku.